De nieuwe Subaru WRX is daar

Maar of hij ook zijn weg naar België vindt is nog een groot vraagteken…

We hebben er even op moeten wachten maar na een hoop teasers is de nieuwe Subaru WRX afgelopen week eindelijk voorgesteld. Niet nieuw is de turbo-boxermotor, vierwielaandrijving en, jawel puristen, handbak.

Wel nieuw, de 2,4 liter (vroeger 2 liter). Die levert nu 275 pk en 350 Nm aan koppel. Wat dit geeft qua spurtjes en topsnelheid werd nog niet vrijgegeven maar de Japanners verzekeren ons wel dat deze sneller is met dank aan de iets grotere cilinderinhoud en turbo met elektronische wastegate.

Wie echter niet zo graag drie pedalen bedient kan ook kiezen voor de automaat. Ook die is verbeterd en schakelt sneller dan zijn voorganger, zeker als je hem in sportstand zet. Ga je toch manueel met de automaat, beschik je over 8 versnellingen.

Qua design ziet het er allemaal wat stoerder en meer aerodynamisch uit. Binnenin vind je dan weer veel elementen terug die je ook in de nieuwste generaties Subaru ziet. Over zien gesproken… de kans dat we hem ook in België gaan tegenkomen is voorlopig klein. Gezien de strenge Europese CO2-regels zal er veel afhangen of ze genoeg geëlektrificeerde Subaru’s kunnen verkopen om dit uitspattingske te kunnen compenseren.

Laat het ons in ieder geval hopen. Wij staan sowieso klaar om hem sowieso even aan de tand te voelen.

 

You May Also Like

Deze unieke en exclusieve BMW M4 Marco Wittmann kan van u zijn

One of a kind… Italiaanse scheurijzers of toch maar eerder een stevige, Duitse kilometervreter? ...

Huayra R, het ultieme Pagani circuit-beestje

De laatste en de strafste?  De Huayra gaat ondertussen al zo’n dikke tien jaar mee ...

Een handgeschakelde EV? Toyota gaat het proberen

Een 100% elektrische opvolger voor de Toyota MR2 Toyota (en ook een beetje Lexus) ...