Groter, exclusiever en ongetwijfeld ook veel duurder…
Wat AMG voor de meest sportieve Mercedessen zijn, is Maybach dit voor de meest luxueuze. Zo gaan de Duitsers van Mercedes-Maybach nog maar eens de concurrentie aan met Bentley en Rolls-Royce en lanceren ze in het voorjaar 2021 de luxueuze versie die zijn oorsprong vindt in de Mercedes S-klasse.
Laat je rijden is sowieso de leuze van de gemiddelde Maybach-bezitter en dus kan er maar beter wat extra beenruimte voorzien worden… achteraan, uiteraard. Zo wordt de klassieke S (5.179 millimeter lang) of de verlengde L-versie (5.289 mm) ervan nu verlengd tot zelfs 5.479 mm.
En als je je laat rijden, kan het best ook in alle luxe. Zo zal deze S-klasse Executive-stoelen hebben. Stoelen met een afzonderlijke verstelling voor zowel de zitting als de leuning, een elektrisch uitschuifbare voeten- en, hou u vast hielensteun. Slapen in je S-klasse voelt dan ook aan als vliegen in First Class. En wie First Class zegt, zegt ook massagestoelen (inclusief voor de kuiten) en een nek en schouderverwarming. Optioneel zijn er banden met akoestische schuimdempers leverbaar. Dankzij een actieve rijgeluidcompensatie reduceert het storende geluiden door middel van geluidsgolven met tegenfrequentie. Stiller wordt een rit van punt A naar punt B niet.
De Maybach herken je, naast de vele Maybach-logo’s, aan zijn motorkap met verchroomde vinnen en aan zijn aparte grille. Binnenin wordt er, net als in de Rolls, wat extra entertainment voorzien met een heuse lichtshow.
Wat er onderhuids in de neus ligt, weten we nog niet. Maar verwacht wordt dat dit sowieso de krachtigste versies van de S-klasse zullen zijn en wie weet nog wat meer. Ook de prijs is nog niet bekend maar reken ook hier op een pak nullen. Wordt vervolgd…