Beste uit twee werelden: Porsche 911 (992) Targa

Dé mooiste…

Hoewel het een Duitser is, kan je er jouw Zwitserse polsjuweel op gelijk zetten…na de 911 Coupé, Cabriolet en Turbo (S) is het nu de beurt aan het derde koetswerkvariant, de Targa, om ons meer dan gelukkig te maken. Kan je dus niet kiezen tussen een Coupé of Cabriolet? Dan is de Targa jouw mannetje!

En zoals het een Targa met roots uit het beroemde model uit 1965 betaamt, is dat eentje met een brede rolbeugel, grote afvloeiende achterruit en dakpaneel dat anno 2020 automatisch en snel sluit. Een buitje? Geen probleem, binnen de 20 seconden, 19 om heel precies te zijn, zit je droog.

Zoals verwacht volgt de Targa, zij het beperkt, het motorenpalet van zijn andere 911 broertjes, de Coupé en Cabrio 4 of 4S. Zo kan je kiezen voor de Targa 4, die 385 pk puurt uit de sterke 3 liter-biturboboxer of de Targa 4S, onze favoriet, met de voor ons gekende 450 pk krachtige zespitter uit de Carrera 4S, allebei gekoppeld aan een gerobotiseerde achttraps PDK-transmissie met dubbele koppeling.

En zoals de naam al doet vermoeden, zijn het allebei vierwielaangedreven krachtpatsers. Echte Porsche-puristen kunnen ook kiezen voor een optionele manuele zevenversnellingsbak in de Targa 4S.

Wanneer we deze speeltjes mogen verwachten? 1 juni al zal het minstens tot augustus 2020 duren voor we de eerste exemplaren de garage zullen zien uitrijden. Vanafprijs? 131.866 voor de Targa 4 en 147.596 voor de Targa 4S.

En nu? Een test zeker! Hallo Porsche België?

You May Also Like

Tag Heuer x Porsche: Zwitserse precisie, Duitse snelheid

Een heerlijke collab Samenwerkingen tussen horlogemakers en automobielfabrikanten zijn niet nieuw. Dat is ook ...

Deze Bugatti pooltafel is de eyecatcher van jouw mancave

Hier wil je niet in het laken stoten We bekennen, wij zijn grote fan ...

F1-piloot Lando Norris test duiveltje…dat niemand wilt

Maar wij wel!  Wie denkt dat F1-piloten enkel van vrijdag tot zondag ‘werken’ is ...