Bentley Bentayga gaat aan de stekker

Er komt een plug-in! 

In een Bentley rijden en Greta Thunberg toch (een beetje) het zwijgen opleggen? Nog even geduld maar het gaat mogelijk zijn. Zo zal Bentley met zijn Bentayga Hybrid zijn eerste stapjes zetten op de hybridemarkt.

Waarom? Omdat klanten erom vragen in een fiscaal klimaat waar mensen die met een hoge CO2-uitstoot over de wegen denderen bloeden. En ook een beetje omdat kennis over hybride wagens binnen de VW-groep gewoon voor het grijpen ligt.

Helemaal nieuw wordt het niet want de Bentley zal zijn oorsprong vinden in de Porsche Cayenne, een auto die zelfs zijn basis deelt met de Bentayga. Zo zal deze SUV een 3-liter V6 biturbo benzinemotor krijgen die wordt bijgestaan door een elektrische motor van 128 pk en 400 Nm. Zo kondigt de Bentley een gecombineerd vermogen aan van maar liefst 700 Nm en zullen de paardjes in de buurt van de 460 pk liggen. De vraag hoeveel het elektrisch bereik zal zijn van deze Bentley wordt beantwoord met ‘maximaal 39 kilometer’. Een verbruikstest levert dan een gemiddeld verbruik van 3,5 l/100 km voor 79 g/km CO2… als je de stekker überhaupt ooit uit de koffer haalt tenminste.

Op een volledig elektrische Bentley is het nog wachten tot 2023. Voor de ronkende Biturbo V6 met elektrische hulp ben je al gesteld tegen eind dit jaar en dit voor een vanafprijs van 141.000 euro.

 

 

You May Also Like

MenStyle Road Test: BMW 220i Coupé

De (bijna) instapper Het werd geen eerste kennismaking met de 2-Reeks Coupé, zo namen we ...

Nieuw: SF90 XX Stradale en SF90 XX Spider

Ferrari’s eerste straatversies binnen het XX-programma Op basis van de SF90 Stradale heeft Ferrari ...

Donkervoort D8 GTO-JD70 R wil andere sportwagens in verlegenheid brengen

Check… De nieuwe Donkervoort D8 GTO-JD70 R is klaar voor de start. Het is een ...