Cars, Travel, Food…een All-In-tripje dat we niet snel zullen vergeten.
Alfa boomt…Met een verkoop dat gestegen is met 50% en het afgelopen jaar in het SUV-segment zelfs met 130% kunnen we niet anders dan stellen dat het Italiaanse merk ‘IN’ is. En dat ze hun PR netjes blijven verzorgen, mogen we dagelijks ondervinden. We blijven dan ook verwend worden door de heren van FCA. Of we deze keer zin hadden in een lifestyle-evenement in Turijn? Euh…ja! En zo zaten we niet lang geleden alweer op het vliegtuig met bestemming Turijn, een stad, na Milaan de grootste stad van Noord-Italië, dat tevens de hoofdstad is van de regio Piëmont en de provincie Turijn.
Na een feilloze landing in Milaan en een heerlijke lunch werden we richting ons hotel, het chique NH Collection Torino Piazza Carlina in het centrum van Turijn gereden. Na intrek te hebben genomen in de ruime ‘room with a view’ trokken we ons pak aan om ons in colonne richting het ‘Centro Stile’ oftewel het design center in FCA’s headquarters te begeven voor de lancering van het nieuwe B-Tech-gamma van Alfa Romeo.
Wederom werden we hartelijk ontvangen met een echte Italiaanse koffie of een Prosecco. Wie ons kent, weet dat we koffie enkel drinken voor de middag en nadien maar al te graag overschakelen op bubbels alvorens de deuren van het design center helemaal opengingen.
Wat volgde was geen ordinaire persconferentie maar eerder een panel gesprek tussen Roberta Zerbi, head of the brand EMEA markets, en haar gasten, Klaus Busse, Head of Design Alfa Romeo (ook voor Fiat, Abarth, Lancia and Maserati) Claudio Nervi, Head of Product Planning en fotograaf Giovanni Castel, wie de laatste en toch wel opmerkelijke campagne heeft geschoten. Een panel gesprek dat vlot overging van kunst naar design tot fotografie, van technologie naar performance tot details over deze nieuwe reeks Alfa’s.
Deze versies, gemaakt voor en door de generatie Y, of voor zij die het beter verstaan onder millennials, zijn verkrijgbaar op de Giulietta, Giulia en Stelvio en onderscheiden zich met zijn vele zwarte details en een zeer rijkelijke uitrusting. Het biedt een antwoord voor rijders die op zoek zijn naar een wagen die de charme van Italiaans design combineert met technologie. Nieuw design dat onder andere terug te vinden is in het donkere V-vormige radiatorrooster en de Dark Glossy-afwerking voor de buitenspiegelkappen en het uitlaatsierstuk. Achterop zijn gepolijste logo’s aangebracht. De specifieke velgen met monochrome naafdoppen vervolledigen het pakket. Mooi en klassevol…dat is het minste wat je hiervan kan zeggen.
Na de presentatie opende het buffet met typische en heerlijke Italiaanse en andere gerechten. Een pasta met truffel? Of liever Sushi? Alles werd doorgespoeld met Prosecco of een Black Gin terwijl we letterlijk in het decor van de B-tech campagneshoot stonden. Nog een leuke verrassing was dat we aan de babbel gingen met een sympathieke man die een acteur bleek te zijn. En niet zo maar één…één van de acteurs die een grote rol had in de serie Game Of Thrones, namelijk Tom Wlaschiha, oftewel ‘The Faceless Man’. Met het schaamrood op de wangen moest ik toegeven hem niet herkend te hebben. Na een geweldige avond in het design center zakten we terug af richting hotel voor een laatste borrel, of twee, drie,…we zijn de tel kwijt geraakt, in de bar.
Fris en monter (euh…) zetten we dag twee in met een stevig ontbijt. Klaar om Turijn als stad te ontdekken. De voorheen ietwat saaie industriestad heeft de laatste jaren een ware metamorfose ondergaan. De barokke paleizen en kerken zijn afgestoft en de deuren van de aantrekkelijke musea staan uitnodigend open. Bovendien ligt Turijn in een schitterend dramatisch decor: omringd door de Alpen. Turijn is de hoofdstad van de slowfood en de plek om echte aparitivi bij een heerlijke locale wijn te proeven.
Typisch in Turijn is de 18 kilometer aan galerijen langs de brede straten in het centrum van Turijn. In de galerijen zijn winkels, restaurants, en cafés gevestigd. U kunt dus ook bij regen uren door de stad dwalen, op een terrasje zitten en shoppen zonder nat te worden en in de zomer word je gewoon beschermd voor een felle Italiaanse zon.
Er zijn galerijen langs de zijden van de grote pleinen van Turijn als de Piazzo Carlo Felice, Piazza San Carlo, Piazza Castello, Piazza Vittorio Veneto en de belangrijkste winkelstraten van Turijn, Via Rome en Via Po, die deze pleinen met elkaar verbinden. Op één van deze pleinen zetten we ons dan ook voor een echte Italiaanse koffie en dan mag de roze La Gazzetta Dello Sport niet ontbreken…vol nieuws van onze kleppers Dries Mertens, Radja Nainggolan en uiteraard, de grootste en nieuwste klepper uit Turijn…Cristiano Ronaldo.
Oh ja, heb je ons in de campagne van B-Tech al teruggevonden? Zoek ons!
Dit bericht bekijken op Instagram