Hebben ze dan toch wat boerenverstand gekregen?
Petrolheads, houd je vast: de EU heeft eindelijk het definitieve plan voor 2035 en ja… de verbrandingsmotor mag blijven brullen. Geen verbod meer, geen restricties op type motor. Plug-in hybride, mild-hybride, range-extender of pure atmosferische V8 of V12? Alles mag. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar wij voelen de benzine al door onze aderen stromen.
Stel je het even voor: een Lamborghini Revuelto die je oren streelt met een laag grommen, een Corvette Z06 die je hart sneller laat kloppen, een BMW M5 Touring die je zondagrit een adrenalinekick geeft, of een Mercedes G450 diesel waarmee je door het bos ploegt? die je een grijns op je gezicht tovert. De EU zegt: “Regel het zelf, ingenieurs.” En wij? Wij applaudisseren.
90 procent minder uitstoot, maar het gegrom blijft
Ja, er zijn regels: vanaf 2035 moet de uitstoot 90 procent lager zijn, en die laatste 10 procent wordt gecompenseerd met duurzaam staal, biobrandstof of synthetische brandstoffen. Maar het resultaat mag nog steeds klinken als muziek in de oren van elke benzinefanaat. Geef de slimme ingenieurs een doel, en ze vinden een oplossing die werkt én gromt zoals wij dat willen.
Euro 7 komt eraan
Nieuwe auto’s vanaf november 2026 moeten voldoen aan strengere normen, maar dat betekent vooral: meer technologie, meer power, meer plezier. Voor de kleine stadsauto’s is elektrisch handig, maar voor ons echte autoliefhebbers? Geef ons maar een dikke V8, V10 of V12 en laat die motoren vrij ademen.
Kortom: de toekomst van de fossiel-aangedreven auto ziet er weer zonnig uit. Wij zetten alvast een extra liter benzine klaar, want sommige gevoelens kun je gewoon niet elektrisch reproduceren.
















