Een klokje van zo’n 300.000 euro
Mathieu is de kleinzoon van de Franse wielerlegende Raymond Poulidor en de zoon van voormalig wereldkampioen veldrijden Adrie van der Poel, maar sinds het begin van zijn carrière heeft hij de krantenkoppen gehaald door zijn eigen prestaties, talent en durf. In 2021 maakte hij meteen indruk tijdens zijn eerste Tour de France, door de tweede etappe te winnen en zes volle dagen de gele trui te dragen. Op 30-jarige leeftijd is zijn palmares indrukwekkend, met onder andere een overwinning in het legendarische Milaan San-Remo in 2023 en 3 overwinningen in de Ronde van Vlaanderen.
Maar ook in het veld is de Nederlander een waar fenomeen. Toen hij afgelopen weekend in Liévin over de finish bolde toonde hij fier zeven vingers aan de wereld. Een vinger voor elke regenboogtrui die de man ondertussen heeft veroverd en daarmee mederecordhouder wordt naast een ander veldrit-icoon Erik De Vlaeminck. En of dat record nog verder zal aangescherpt worden in de nabije toekomst. De vraag is dus niet ‘of’ maar wel gewoon ‘wanneer’.
Dit bericht op Instagram bekijken
Maar oplettende mensen met gevoel voor luxe en stijl hadden naast zeven vingers snel ook iets anders gespot, een exclusieve Richard Mille (RM 67-02 Automatic Extra Flat) ter waarde van zo’n € 300.000 om de pols. Een samenwerking die het Zwitserse horlogemerk pas twee dagen voor het WK had aangekondigd. Van een timing gesproken!
En zo voegt van der Poel zich bij een select gezelschap van topsporters zoals Tadej Pogačar, Mark Cavendish en Rafael Nadal, die ook een Richard Mille dragen. Het Zwitserse merk staat bekend om zijn ultralichte, robuuste sporthorloges, gemaakt van materialen zoals titanium en koolstofvezel, ideaal dus voor de intensiteit van topsport. Dit model is niet alleen licht, maar ook speciaal ontworpen voor sporters.
Een luxe levensstijl
Van der Poel, die eerder al indruk maakte als ambassadeur van Lamborghini door met deze Italiaanse bolides op de cross aan te komen, blijft zo zijn voorliefde voor luxe tonen. Zijn vriendin, de ravissante Roxanne Bertels, en ooit nog werkzaam voor dat andere luxemerk Porsche, reageerde met een knipoog op Instagram: “Elke seconde telt.”
Met deze samenwerking zet Van der Poel niet alleen zijn sportieve prestaties in de schijnwerpers, maar ook zijn smaak voor luxe en stijl, waarmee hij zijn positie als icoon in de sport- en lifestylewereld verder verstevigt. Wat een held!
Foto’s: Richard Mille