Yes please!
Je hebt kijken en kijken kijken. Dat is een beetje zoals bij BMW, daar hebt je snelle BMW M’s en een nog snellere BMW M’s CS! Een extra toevoeging die staat voor Competition Sport en vooral synoniem staat voor minder gewicht en meer kracht. Zo hebben wij in het verleden bijvoorbeeld al de M2 CS onder onze rechtervoet gehad om het verschil te mogen proeven. Het goed nieuws nu? Dat de CS-badge nu ook komt op de alleskunner, de BMW M3 Touring met standaard het M Driver’s Package.
Wat dit, naast een nieuwe badge nog doet? Het vermogen van de drukgevoede drieliter zes-in-lijn laten pieken naar 550 pk, 650 NM en en topsnelheid van 300 km/u wegzet op de vierwielen (xDrive). Maar let op, ook een driftmodus is beschikbaar waarmee je enkel de achterwielen laat werken en je tonnen plezier garandeert. Oh ja, een spurtje naar 100? Dat wordt afgehaspeld in 3,5 seconden. Naar 200? 11,7 seconden… bliksemsnel.
Luid, luider, luidst
De BMW M3 CS Touring gaat in vergelijking met zijn broertje op dieet en dat resulteert in een verlies van 15 kilogram. Gooi daar wat extra stevigheid, gesmede velgen en M Compound-remmen bij en je weet dat je met een echte racemachine op de weg bent. En heb je nog wat budget over, kan je ook kiezen voor de koolstofkeramische remmen en semislicks. Verder is ook het, al fantastisch, onderstel helemaal herbekeken en krijgt hij ook een specifieke uitlaatlijn.
Kijken we naar wat externe elementen, zien we vooral veel carbon dat contrasteert met laktinten waarbij je de keuze hebt uit British Racing Green, Laguna Seca Blue, Frozen Solid White en Sapphire Black. Het hoogglans zwarte dak, de specifieke dakspoiler en rode omlijsting van de spoiler zorgen voor extra cachet.
Conclusie, een circuitbeest waarbij je als kersvers vader nog een buggy in de koffer kan leggen. Al lijkt het ons aangewezen het kind even bij de mama te laten als je niet het risico wilt lopen dat de moedermelk het interieur besmeurt.