Hij wordt straatlegaal
Wij gaan al even terig tot 2020 wanneer KTM zijn X-Bow GT2 lanceerde, een 500 pk sterk monster dat slechts 1.250 kilogram op de weegschaal brengt. Enig nadeel, hij mocht alleen gebruikt worden op circuit. En daar hebben de mannen van KTM nu iets op gevonden.
Zo komen ze nu met een Cross Bow (zo spreek je X-Bow uit) GT-XR. Ook hier vinden we het gekende chassis dat mede ontwikkeld werd door Dallara en dat voortgestuwd wordt door een drukgevoede Audi vijfpitter.
Deze achterwiel zaangedreven vijfpitter levert 580 Nm aan koppel en doet het geheel in 3,4 spurten naar 100. De topsnelheid bedraagt 280 km/u. In vergelijking met zijn circuitbroertje, heeft de GTX is de X-Bow GT-XR wat lager gepositioneerd. Wel herkenbaar, de in alcantara beklede sportzetels, een afneembaar stuur.
Soit, plezant speelgoed maar, zijt voorzichtig op de baan he!