Klasse…
Bentley stelt dit jaar twee nieuwe plug-inhybrides voor en deze, weliswaar opgefriste Bentayga Hybrid is er eentje van. Qua nieuwe look vallen ons als eerste de lichtblokken achteraan op. Die lijken nu meer op die van de Continental. Ook vooraan zien we uiterlijke verschillen, met name een hertekende grille en matrixledkoplampen.
Onderhuids vinden we een nieuwe en grotere batterij terug. Die is nu 17,3 kWh groot (ipv 14,1 voorheen) en voedt de 94 kW (128 pk) en 350 Nm sterke elektromotor. Die elektromotor moet in staat zijn je zuiver elektrisch tot maximaal 50 km (volgens de NEDC) en met een volle tank gecombineerd 860 kilometer ver te brengen. Of dit realistisch is? Gezien je in een Bentley wel eens het gaspedaal iets steviger indrukt, lijkt ons respectievelijk een kleine 40 en 750 kilometer realistischer. Concrete verbruikscijfers losten de Britten nog niet, al moet de CO2-uitstoot door de grotere batterij normaal gezien wel iets lager liggen dan de 74 gram van voor de facelift.
Over het gaspedaal gesproken, de 3.0-liter V6 benzine en elektromotor met een systeemvermogen van 449 pk en 700 Nm, schiet in 5,5 seconden naar 100 en heeft een topsnelheid van 254 km/u.
Ook binnenin trekt de opfrissing zich door. Nog comfortabelere zetels, een nieuwe middenconsole, instrumentenpaneel, stuurwiel en een geüpdatet infotainmentsysteem dat nu ook Android Auto en (draadloze) Apple CarPlay ondersteunt. Voor zij die zich graag laten rijden, de achterste passagiers krijgen nu (nog) meer beenruimte.