Zoals we een knappe Italiaanse wel meer graag hebben, niet?
Terwijl het volop ‘herfst’ en ‘wintert’ dromen de heren in Maranello al van de primavera en de zomer. Zo lossen de eerste plaatjes van de SF90 Spider, de dakloze variant van de SF90 Stradale. Die heeft een hardtop die in 14 seconden (en rijdend tot 45km/u) automatisch verdwijnt.
Wie topless zegt, zegt vaak ook, als we het over auto’s hebben toch, meer gewicht. Dat is voor deze SF90 Spider niet anders. Zo tikt hij 70 kilogram extra af op de weegschaal. Zo’n 56 kilogram aan dak en zo’n 14 kilo extra verstevigingen onderhuids. Dit maakt dat de topless-versie net iets trager is geworden. Zo spurt deze vierwielaangedreven schoonheid, nog steeds pijlsnel in 7 seconden naar… 200km/u.
Een spurt die aangedreven wordt door de vertrouwde plug-inhybride 4 liter-V8 (met drie elektromotoren) die maar liefst een piekvermogen van 1.000 volbloed Italiaanse paarden op het asfalt loslaat. De drie elektromotoren kunnen in zuiver elektrische eDrive-modus (enkel op de voorwielen) een snelheid aan van 135km/u gedurende 25 kilometer. Laat je echter alle paarden los, dan stoppen ze niet met galopperen tot ze 340 km/u aantikken.
Kostprijs om dagelijks deze Italiaanse topless te berijden? 10% hoger dan een aangeklede versie, zijnde dik 467.500 euro.