Wie ‘Mannen’ en ‘Luxe’ zegt, ademt in één keer gewoon ‘Luxury For Men’ uit. De, naar onze mening, stijlvolste webshop inclusief blog in Vlaanderen en ver daarbuiten ligt ons dan ook nauw aan het hart. Wekelijks komen wij hier wel eens piepen naar de dingen die Dries en zijn kornuiten op ons loslaten. Maar nu is het niet alleen Dries en Luxury For Men…er is meer!
Wat begon als een occasionele samenwerking na een gezellige avond (met iets te veel Gin-Tonic, Dries en Founder Luxury For Men kennende) is inmiddels uitgegroeid tot een volledige integratie van het lifestylemerk BVLLIN (uitgesproken als ballin’) binnen Luxury For Men. Een powerduo waarbij beide bedrijven hun krachten bundelen om samen de wereld te veroveren.

Luxury For Men vormt al enkele jaren dé inspiratiebron met een selectie exclusieve merken voor levensgenieters die houden van slimme en betaalbare luxe. Niet geheel toevallig dus dat BVLLIN een tijdje geleden op hun pad kwam. BVLLIN werd in 2013 opgericht door de broers Stijn en Jorik Marcelis, een uit de hand gelopen experiment waarbij ze hun eigen sweater- en T-shirtlijn uitbrachten en al heel snel werden opgepikt door influencers, DJ’s,…en Whatmatters…uiteraard!

Stijn: “Het merk, de designs, emoties en look & feel van BVLLIN zijn gebaseerd op de levensstijl van een ‘baller’. Of om het met de woorden van urbandictionary.com te zeggen: “A thug who escaped the mean streets to become a multimillionaire athlete, typically as a basketball star. The expanded definition includes anyone with a highly developed skill set, plus a “proficiency at the game of life.” Call it style, panache, cool. It’s a noun, it’s an adjective. You know, a baller.
Luxury For Men lanceerde even geleden reeds een eerste ‘eigen’ productlijn met onder meer de Alchemistbox, de gepersonaliseerde Message On A Bottle of gin, een limited edition money clip en magic wallet. Een portefeuille waar wij bij Whatmatters al verschillende verbazende blikken mee hebben gegooid!
Het verder uitbouwen van de eigen collectie past perfect binnen de ambities en strategie van Luxury For Men oprichter Dries Boven, die een academische achtergrond heeft in product design.

Dries: “Het ontwerpen en ontwikkelen van een eigen lifestyle & fashion label stond hoog op onze agenda en dankzij de overname van BVLLIN kunnen we nu met een voorsprong starten. Omdat de merkbeleving van beide merken zo goed op elkaar aansluit, is het bundelen van onze krachten een slimme zet. We werken met Luxury For Men en BVLLIN voor dezelfde doelgroep: ambitieuze levensgenieters die houden van slimme luxe. Hard working ballers that also know how to play hard! We kunnen dus maar beter onze krachten bundelen om aan de verwachtingen van deze veeleisende doelgroep te voldoen. Ik ga trouwens vol voor het overtreffen van deze verwachtingen! Wait and see!
Stijn blijft betrokken bij de verdere uitbouw van BVLLIN en samen met het Luxury For Men team wordt momenteel druk gewerkt aan het ontwerpen van nieuwe producten die op zeer korte termijn zullen gelanceerd worden.


Dries: “De BVLLIN collectie wordt drastisch uitgebreid met verrassende nieuwkomers binnen de spirits, fashion, arm candy & motivational art. Alles in het thema van de wolf omdat ik geloof dat die in elk van ons schuilt. The lion might be more powerful than the wolf. But the wolf doesn’t perform in the circus! Pursue your dreams, be fearless, work hard and unleash your inner wolf!
Jorik: “Ook ik ben bijzonder enthousiast over de nieuwe collectie en kijk enorm uit naar de reactie van onze ballers! Ik nodig jullie uit om ons te volgen en op de hoogte te blijven!
Hoe dan? Gewoon klikken op…
BVLLIN instagram, Luxury For Men instagram, BVLLIN facebook, Luxury For Men Facebook, of de nieuwsbrief.