Van donderdag 12 tot en met zondag 15 september was Maserati voor het eerst present op Chantilly Arts & Elegance Richard Mille. Dit prestigieuze Franse event brengt sinds 2014 het beste op het gebied van auto’s en haute couture samen in de elegante en historische omgeving van het Domaine du Château de Chantilly (Oise). Dé blikvanger van het merk met de Drietand was de Maserati GranCabrio Folgore Tignanello, die is ontsproten aan het Maserati Fuoriserie personalisatieprogramma. Bij de creatie van de eerste 100% elektrische luxe cabriolet diende de historie en het karakter van de befaamde Italiaanse wijnen van Marchesi Antinor als inspiratiebron. Dit is één van de oudste en meest illustere wijnfamilies in Italië, die dezelfde passie en de hang naar traditie en innovatie weerspiegelt die altijd zo kenmerkend zijn geweest voor het merk Maserati.
De GranCabrio Folgore Tignanello is een uniek model dat speciaal is ontworpen ter gelegenheid van de 50e verjaardag van Tignanello-wijn. Na zijn presentatie in juli tijdens het Festival Napa Valley in Californië werd hij nu in Chantilly voor het eerst publiekelijk getoond.
De GranCabrio Folgore Tignanello is een uniek model dat speciaal is ontworpen ter gelegenheid van de 50e verjaardag van Tignanello-wijn. Na zijn presentatie in juli tijdens het Festival Napa Valley in Californië werd hij nu in Chantilly voor het eerst publiekelijk getoond.
Nadat de GranCabrio Folgore Tignanello tijdens het festival in Californië onder de hamer ging tijdens het Arts for All Gala 2024 – één van de belangrijkste liefdadigheidsevenementen op het gebied van kunst en onderwijs in de VS – maakte de GranCabrio een tussenstop in Europa voor Chantilly Arts & Elegance Richard Mille.
Tijdens Chantilly Arts & Elegance Richard Mille verwelkomde Maserati zijn gasten en het publiek op Terrazza Italiana by Giorgetti, een historische designonderneming die in 1898 in Meda werd opgericht en een opvallend bedrijf in ambachtelijk timmerwerk, ‘made in Italy’. Speciaal voor het evenement werkte het bedrijf samen met medewerkers van het merk met de Drietand bij het inrichten van de ruimtes met een selectie uit zijn outdoorcollectie.
Tijdens het evenement kregen journalisten en geselecteerde gasten van Maserati een speciale proefritsessie voorgeschoteld in de nieuwste modellen van het merk – de GranTurismo, GranCabrio Trofeo en Folgore, MC20 Cielo en Grecale Folgore. Tevens konden ze deelnemen aan een speciale wijnproeverij die werd begeleid door experts van Marchesi Antinori.
Het hoogtepunt van Chantilly Arts & Elegance Richard Mille was ongetwijfeld het Concours d’Etat, dat 100 buitengewone auto’s en de grootste verzamelaars van over de hele wereld samenbracht. Verschillende klassieke Maserati’s van privéverzamelaars maakten er hun opwachting. Waaronder de Maserati A6G54, gebouwd door Frua en Zagato, de Maserati 5000GT, de Maserati Quattroporte en de Maserati 5000GT uit de Kidston-collectie.
Giovanni Perosino, Chief Marketing & Communication Officer van Maserati: “De aanwezigheid van de Maserati GranCabrio Folgore Tignanello bij Chantilly Arts & Elegance Richard Mille was voor ons een mooie gelegenheid om de samenwerking met Marchesi Antinori opnieuw te belichten, na het debuut van deze prachtige creatie in de VS. Het is een exclusieve tailormade auto met als inspiratiebron traditie, innovatie en vakmanschap. De GranCabrio Folgore Tignanello is een mooi voorbeeld van de mogelijkheden die het Maserati Fuoriserie personaliseringsprogramma biedt. Daarmee kunnen onze klanten de auto van hun dromen creëren: unieke modellen die een karakteristiek design combineren met buitengewone prestaties, luxe, hoogwaardige materialen en creativiteit. Deze auto is de beste interpretatie van het karakter van het merk en getuigt van een DNA dat altijd in het teken heeft gestaan van innovatie, vooruitkijken naar de toekomst en het definiëren van het concept ‘Italiaanse luxe’ over de gehele wereld.”